שיווק ופרסום (תשפ"ג)


הקדמה

הוועדה למונחי שיווק ופרסום הוקמה בראשית תשע"ט (נובמבר 2018), והיא שמה לה למטרה להעמיד לרשות העוסקים במקצועות השיווק והפרסום ולרשות הציבור הרחב חלופות עבריות למונחים הלועזיים הרווחים המשמשים בתחומים אלו – בהם בעלי תפקידים במשרד פרסום, סוגי שיווק ופרסום, שיווק ופרסום במרשתת ועוד.

באביב תשפ"ב, לאחר סיום הקריאה הראשונה של רשימת המונחים, נשלחה הרשימה לאנשי מקצוע ולחברי האקדמיה ללשון העברית לשם קבלת הערות. ההערות נדונו בוועדה בשלוש ישיבות (בקיץ תשפ"ב ובסתיו תשפ"ג).

חברי הוועדה
אנשי המקצוע – ד"ר מיכל שפירא (יו"ר), רוני אפלבוים, סיון בן־חורין, נמרוד דוויק, גיא חזי, ד"ר איל מעוז, כרמל רם; נציגות האקדמיה ללשון העברית – חברת האקדמיה פרופ' יעל רשף, ד"ר עינת גונן, ד"ר נוגה אילני.
מרכזת הוועדה – ויקי טפליצקי בן־סעדון.
פרופ' מיכאל פרי ז"ל היה יושב ראש הוועדה עד אמצע תש"ף.

מקצת המונחים ברשימה הם המונחים המשמשים את אנשי המקצוע, מקצתם הם מונחים שנקבעו בעבר במילוני האקדמיה, ומקצתם חידושים. כמו כן הציעה הוועדה לשנות בכמה מקרים מונחים שנקבעו בעבר.

הרשימה אושרה בוועדת המינוח המרכזית בישיבתה ביום ב' באדר תשפ"ג, 23 בפברואר 2023.

הרשימה אושרה במליאת האקדמיה ללשון העברית בישיבתה ביום כ"ו בניסן תשפ"ג, 17 באפריל 2023 (ישיבה שפג).

ברשימה שלושה פרקים ובכל פרק המונחים מסודרים לפי האל"ף־בי"ת העברי.